فهرست بستن

عملیات راه آهن استانبول – تهران – اسلام آباد برای از سرگیری در سال 2021 – پاکستان

عملیات راه آهن استانبول – تهران – اسلام آباد برای از سرگیری در سال 2021 – پاکستان

اسلام آباد: انتظار می رود فعالیت های قطار باری بین پاکستان ، ایران و ترکیه در اوایل سال 2021 از سر گرفته شود و باعث تقویت تجارت بین سه کشور در درجه اول و به طور کلی بین سایر کشورهای آسیا و اروپا شود.

با توجه به جزئیات ، سرویس راه آهن اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI) را به هم متصل می کند و مدت زمان سفر به این کشورها را به حداقل می رساند.

طول کل پروژه ITI 6500 کیلومتر است که در ایران 2600 کیلومتر ، در ترکیه 1950 کیلومتر و در پاکستان 1990 کیلومتر را طی می کند.

سخنان پس از دهمین دوره نشست وزیران حمل و نقل و ارتباطات سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در استانبول ، وزیر حمل و نقل ترکیه Adil Karaismailo؟ lu تأیید کرد که راه آهن پاکستان ، ترکیه و ایران به طور مشترک توافق کرده اند که به زودی عملیات منظم خود را از سر بگیرند.

الزامات اصلی احیای قطار ITI که قطار کانتینر ECO نیز نامیده می شود ، برآورده شده است. پیش بینی می شود این قطار در سال 2021 از سر گرفته شود.

اجرای آزمایشی قطار ITI در سال 2009 به عنوان پروژه ای تحت سازمان همکاری اقتصادی (ECO) – 10 عضو اتحادیه تجاری آسیا آغاز شد. مسیر ریلی که توسط سازمان ملل به عنوان یک کریدور بین المللی بین سه کشور شناخته شده است ، تاکنون فقط برای سفرهای آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

کریدور ریلی اسلام آباد- تهران- استانبول خدماتی را برای تسهیل حمل بار و کانتینر ارائه می دهد. ظرفیت حمل و نقل آن 20 کانتینر 40 فوتی است علاوه بر اینکه مدت زمان سفر 11 روز در مقایسه با 45 روز از طریق مسیر دریایی تخمین زده می شود.

این علاوه بر کاهش 30 درصدی کرایه حمل بار در مقایسه با مسیرهای سنتی ، روابط تجاری نه تنها سه کشور بلکه کشورهای عضو ECO از جمله افغانستان ، آذربایجان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان را تقویت می کند.

این پروژه علاوه بر اینکه به نفع کشورهای عضو ECO است ، کشورهای آسیا و اروپا را نیز از ترکیه متصل خواهد کرد زیرا این راهرو می تواند از طریق تونل راه آهن مرمرای 76 کیلومتری زیر دریای استانبول به شبکه های ریلی اروپا متصل شود. NNI

.